Κυριακή, 27 Οκτωβρίου 2019

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Νο 65 / 2019 - ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΟΜΙΛΙΑ


        ΠΕΡΙΛΗΨΗ  Α  ΘΕΜΑΤΟΣ

Δρ. Σήφης Εμμανουήλ Κουράκης,  Παιδαγωγός, Ψυχολόγος, (Παιδοψυχολόγος )- Νευροψυχολόγος Παίδων (Ph.D) Διδάκτωρ  Ιατρικής  Σχολής  Πανεπιστημίου  Κρήτης , Συγγραφέας,
 Βύρωνας,  ΑΘΗΝΑ,  τηλ. 211-1163515 ,   facebook : Σήφης Εμμανουήλ Κουράκης

                  H   διαταραχή της Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητας

            Το Διαγνωστικό, Στατιστικό Εγχειρίδιο Ψυχικών Διαταραχών DSMIV περιγράφει τρείς (3) υποκατηγορίες για την Ελλειμματική Προσοχή – Υπερκινητικότητα(ΔΕΠ-Υ) : Με υπερκινητικότητα , χωρίς υπερκινητικότητα, και εκείνη του υπολειμματικού τύπου .
Το σύνδρομο,παρουσιάζεται σε μικρή ηλικία με βασικά,πρωτογενή  χαρακτηριστικά : Α. Αδυναμία συγκέντρωσης
1.      Συχνά δεν τελειώνει κάτι που έχει αρχίσει .
2.      Συχνά μοιάζει να μην ακούει .
3.      Διασπάται εύκολα .
4.      Δυσκολεύεται να συγκεντρωθεί για να κάνει τη δουλεία του σχολείου ή άλλες εργασίες που απαιτούν παρατεταμένη συγκέντρωση .
5.      Δεν μπορεί να ασχοληθεί πολλή ώρα με το ίδιο παιχνίδι .

Β. Παρορμητικότητα

1.      Συχνά κάνει πράγματα χωρίς να σκεφτεί προηγουμένως
2.      Μεταπηδά πάρα πολύ συχνά από τη μια δραστηριότητα στην άλλη
3.      Δυσκολεύεται να οργανώσει τη δουλειά του ( όχι εξαιτίας νοητικής ανεπάρκειας )
4.      Χρειάζεται πολλή εποπτεία
5.      Συχνά διακόπτει ή «πετάγεται» στην τάξη
6.     Δεν μπορεί να περιμένει τη σειρά του στο παιχνίδι ή στις ομαδικές δραστηριότητες .
Γ. Υπερκινητικότητα
1.     Τρέχει γύρω η σκαρφαλώνει συνεχώς
2.     Δυσκολεύεται να κάτσει ήσυχα ή στριφογυρνάει συνεχώς
3.     Δυσκολεύεται να παραμείνει καθιστό
4.     Κινείται υπερβολικά στον ύπνο του .
5.     Είναι πάντα πρόθυμο να τρέξει για οτιδήποτε ή δίνει την εντύπωση ότι έχει μέσα του ένα μοτεράκι .
Στα συνοδά , δευτερογενή χαρακτηριστικά ,  το σύνδρομο ADHD περιλαμβάνει ορισμένα από τα παρακάτω συμπτώματα όπως : ελλιπείς κοινωνικές δεξιότητες , κρίσεις οργής , πείσμα ,αρνητισμό , διακύμανση της ψυχικής διάθεσης , χαμηλή αυτοεκτίμηση  και έλλειψη πειθαρχίας .

            Επίσης σε ορισμένα μαθήματα η απόδοση των παιδιών με ελλειμματική προσοχή δεν είναι ικανοποιητική παρόλο που έχουν φυσιολογική νοημοσύνη . 


 ΠΕΡΙΛΗΨΗ  Β  ΘΕΜΑΤΟΣ

Δρ. Σήφης Εμμανουήλ Κουράκης,  Παιδαγωγός, Ψυχολόγος, (Παιδοψυχολόγος )- Νευροψυχολόγος Παίδων (Ph.D) Διδάκτωρ  Ιατρικής  Σχολής  Πανεπιστημίου  Κρήτης , Συγγραφέας,
 Βύρωνας,  ΑΘΗΝΑ,  τηλ. 211-1163515 ,   facebook : Σήφης Εμμανουήλ Κουράκης


ΑΝΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ  ΚΑΙ  ΠΕΙΘΑΡΧIΑ
(Δημοσιευμένο  άρθρο)
                             Συνέπειες στην διδακτική και εκπαιδευτική πράξη.
                           Οι συμπεριφορές των ορίων στην εφηβική ηλικία.

Το σχολείο αποτελεί μια μικρογραφία της κοινωνίας.
Ένα χώρο που μέσα του εμπλέκονται διάφορα είδη προσωπικοτήτων και χαρακτήρων αλλά και πολλές υπο -ομάδες παιδιών οι οποίες άλλοτε συγκρούονται και άλλοτε συμμαχούν μεταξύ τους.
Όπως ακριβώς και στο κοινωνικό περιβάλλον έτσι και στο σχολικό χώρο υπάρχουν νόμοι, κανόνες και επιτρεπτή  ή απαγορευμένη συμπεριφορά.
Χρειάζονται ,επομένως, συγκεκριμένες συμπεριφορές και στρατηγικές για να εξασφαλιστεί η σωστή λειτουργία της σχολικής ομάδας  (εντός και εκτός της σχολικής τάξης) να υπάρχει δικαιοσύνη, να αποδίδονται συμβολικές αμοιβές και ποινές από την εκπαιδευτική εξουσία (όταν αυτό χρειάζεται) με αποτέλεσμα να είναι δυνατόν οι συμπεριφορές των μαθητών στο σχολείο να είναι ελεγχόμενες, συντονισμένες και  σχετικά προβλέψιμες.
Στόχος των συμβολικών αμοιβών και ποινών στην παιδική και εφηβική ηλικία  είναι  να βοηθούν κάθε παιδί και έφηβος, στο να επιβάλλει στον εαυτό του τα απαραίτητα όρια ώστε να μπορεί να εκφράζεται σωστά ,και να πλάσει τον ψυχοκοινωνικό του εαυτό.
Σε αυτές τις εκπαιδευτικές σχέσεις και λειτουργίες χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή αφού τα παιδιά είναι οι πιο ευαίσθητοι δέκτες και πομποί στην μικρο-κοινωνία του σχολείου και ,είναι γνωστό ότι, μέσα από την εκπαιδευτική πράξη, δεν πλάθεται μόνο η γνώση αλλά, κυρίως, διαμορφώνεται η προσωπικότητα και η εκτίμηση που θα έχουν μελλοντικά -ως πολίτες-  για την  αυτοεικόνα  τους.
Δυστυχώς στην σημερινή Ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα, στην Β/θμια εκπαίδευση  -εκτός των Μαθησιακών Δυσκολιών- υπάρχουν αυξημένα ποσοστά παιδιών με:
- διαταραχές διαγωγής, -
-διάσπαση προσοχής-υπερκινητικότητα ,
 -χαμηλή αυτοεκτίμηση 
 -τεράστια δυσκολία στην τήρηση των ορίων.
Μέσα στην σχολική πράξη, οι  έφηβοι  <<ζυμώνουν>> τα συναισθήματα τους, πειραματίζονται στις πρώτες ερωτικές, κοινωνικές και φιλικές σχέσεις και,
 βαθμιαία ,μέσα από τις συγκρούσεις και τις επιδόσεις τους <<χτίζουν>>,
 βήμα –βήμα, την εκτίμηση και την αναπαράσταση για τον ίδιο τους τον  εαυτό....
      Τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι γονείς οφείλουν:
-        να είναι ιδιαίτερα προσεχτικοί στην επιβολή των ορίων στους εφήβους 
==============================================================
 -να τους  ενημερώνουν συνεχώς
για τους κανόνες και την πειθαρχία μέσα στην ομάδα
==============================================================
- να ακούν συνεχώς τις απορίες, τις ερωτήσεις και τις ενστάσεις τους 
- να επιδιώκουν διάλογο και φιλία μαζί τους
==============================================================
 -να αποφεύγουν την περιθωριοποίηση και τον στιγματισμό (ετικετοποίηση)   οποιουδήποτε μαθητή.


 
          Σύντομο Βιογραφικό ομιλητή
     Δρ. Σήφης Εμμανουήλ Κουράκης
Παιδοψυχολόγος - Νευροψυχολόγος Παίδων (Ph.D)
Διδάκτωρ  Ιατρικής  Σχολής  Πανεπιστημίου  Κρήτης ,Ψυχολόγος (B.Sc), Παιδαγωγός (B.Sc), Συγγραφέας

 Site : kourakis.blogspot.com   F/B :  Σήφης Εμμανουήλ Κουράκης 
youtube : Σήφης Κουράκης Παιδοψυχολόγος
      
 Κατέχει κρατικούς πανεπιστημιακούς τίτλους:
 α)Παιδαγωγικών,  β) Ψυχολογίας  και  γ) Νευροψυχολογίας Παίδων, όντας Διδάκτωρ της Ιατρικής Σχολής Παν/μιου Κρήτης, με επίσημα κατατεθειμένη διατριβή στο Εθνικό  Κέντρο Τεκμηρίωσης(ΕΚΤ, 2004)
      
 Έχει εργαστεί ως Εκπαιδευτικός, Ειδικός παιδαγωγός, Διευθυντής Σχολείων , Ψυχολόγος και Παιδοψυχολόγος στην Α’/ θμια Εκπαίδευση, στον ιδιωτικό τομέα, στο Νοσοκομείο Παίδων Αττικής, στο Εργαστήριο Διαπολιτισμικών Μελετών του Π. Τ.Δ.Ε Παν/μιου Κρήτης, στο Ψυχομετρικό Εργαστήριο Παν/μίου Αθηνών, στον  Ερυθρό Σταυρό, στο Πειραματικό Γυμνάσιο Παν/μίου Αθηνών, στους Δήμους Χανίων, Ακρωτηρίου Ηρακλείου και Σούδας Κρήτης, στο Αιγηνίτειο Νοσοκομείο Αθηνών, και στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αθηνών,στην Ομοσπονδία PALSO Ελλάδος επί  34 συνολικά, έτη.
      Είναι Μέλος του Συλλόγου Ελλήνων Ψυχολόγων, του Ελληνικού Κέντρου Δυσλεξίας, της Εταιρείας SHL, του Πανελλήνιου Παιδαγωγικού Συλλόγου Ειδικής Εκπαίδευσης, του Hyperactive Children’s Support Group,του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, της Εταιρίας Προστασίας Ανηλίκων Ν. Χανίων.
 Είναι συγγραφέας των βιβλίων: 1)"Ανίχνευση στον κόσμο των Μαθησιακών Διαταραχών",: 2)"Διάσπαση Προσοχής, η άλλη όψη της αφαίρεσης" Μέρη Α, Β & Γ, ΕΚΔΟΣΕΙΣ Ασημακόπουλος,2007, 3) "Απρόσεκτος συχνά, αδιάφορος ποτέ!", ΕΚΔΟΣΕΙΣ Πασχέντης, 2007 και - επιστημονικός συνεργάτης στη συγγραφή του βιβλίου "Η εκπαίδευση των Παλινοστούντων και Αλλοδαπών Μαθητών στην Ελλάδα" Εκδόσεις Gutenberg, Αθήνα, 1998, υπό την εποπτεία του αντιπρύτανη Παν/μιου Κρήτης.
    
   Έχει ορισθεί Πραγματογνώμων-Παιδοψυχολόγος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Μεσολογγίου ,Αγρινίου και Ηρακλείου Κρήτης από το 2006 μέχρι σήμερα. 
  Δίδαξε   στην  Τριτοβάθμια  εκπαίδευση  και  διετέλεσε Νευροψυχολόγος των  ΑΤΕΙ  Αιτωλοακαρνανίας ,του  Τμήματος Ειδικής  Αγωγής  Παν/μιου  Πατρών και Ψυχολόγος Παν/μίου Δυτικής Ελλάδας. 
  
   Διετέλεσε διορισμένος  παιδοψυχολόγος του ΔΟΠΑΦΜΑΗ  ( ΚΕΠΑ,Δήμου  Ηρακλείου Κρήτης ) από τον Δεκέμβριο του 2014 έως τον Ιούνιο 2015.
     Άρθρα και εργασίες του σχετικά με την παιδοψυχολογία έχουν δημοσιευθεί στην Ελλάδα,  στο Παν/μιο Σεβίλλης της Ισπανίας και στο Παν/μίο  Louisville των Η.Π.Α,  στην  Εθνική  Βιβλιοθηκη  Ιατρικής των Η.Π.Α,  και σε πανεπιστήμια  της Αγγλίας , της  Γαλλίας   και  άλλων χωρών .
     Διετέλεσε επί τετραετίας, ενεργός Επιμορφωτής-Παιδοψυχολόγος του  Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Αθηνών  .


 
Δρ. Σήφης Κουράκης,  Παιδοψυχολόγος (Ph. D) – Ψυχολόγος (B. Sc) – Παιδαγωγός (B. Sc.)
  Διδάκτωρ Νευροψυχολογίας Παίδων, Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Κρήτης
  τ   .Επιμορφωτής Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Αθηνών
  Πραγματογνώμων Εισαγγελιών  Πρωτοδικών   Ν. Hρακλείου, Μεσολογγίου, Αγρινίου
  τ. επισκέπτης Α’ & Δ’ Παιδοψυχιατρικών κλινικών, Νοσοκομείου Παίδων Αθηνών
  τ. συνεργάτης Ψυχομετρικού Εργαστηρίου, Τομέα Ψυχολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών
Τηλ.211-1163515, Βύρωνας, ΑΘΗΝΑ





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου